ul. Karlińska 27, 60-438 Poznań

Pasy płaskie

Oferujemy pasy płaskie do przenoszenia napędu zarówno w układach zwykłych (strona cierna jest tylko po jednej stronie pasa), jak i modelach stycznych (strona cierna jest po obu stronach pasa płaskiego). Okładzina cierna mająca duże znaczenie przy przenoszeniu momentu obrotowego poprzez sprzężenie z kołem pasowym, zwykle jest wykonana z mieszanek gumowych. Na rynku można spotkać także pasy płaskie ze strukturą liniową lub tkaninową. Okładziny z poliuretanu są stosowane głównie tam, gdzie występuje dużo przegięć. Warto dodać, że wersje ze skóry naturalnej są odporne na pracę w środowisku zaolejonym.

Pasy płaskie ze względu na rodzaj cięgna dzielimy na pasy z cięgnem:

  • poliamidowym (folia);
  • poliestrowym (tkanina);
  • aramidowym (tkanina);

Budowa pasów płaskich z cięgnem poliamidowym:

  1. Warstwa wierzchnia wykonana z NBR-u, tkaniny lub skóry
  2. Cięgno poliamidowe (folia lub tkanina)
  3. Warstwa spodnia wykonana z NBR-u lub skóry

Budowa pasów płaskich z cięgnem poliestrowym:

  1. Warstwa wierzchnia wykonana z NBR-u
  2. Cięgno poliestrowe (tkanina)
  3. Warstwa spodnia wykonana z NBR-u

Budowa pasów płaskich z cięgnem aramidowym:

  1. Warstwa wierzchnia wykonana z NBR-u
  2. Cięgno aramidowe (tkanina)
  3. Warstwa spodnia wykonana z NBR-u

Na przykładzie pasa płaskiego firmy NITTA XH-500-4 pokażemy w jaki sposób łączymy pasy na zadany wymiar. Pas napędowy o grubości 4 mm obustronie gumowany z cięgnem poliamidowym posiadający siłę w cięgnie 150N/mm może być stosowany nie tylko jako pas napędowy, lecz również dzięki dobrej przyczepności gumy, jako środek transportu (np w składarko-sklejarkach). Do poprawnego połączenia pasa płaskiego potrzebujemy szlifierki połączeń która umożliwi nam zeszlifowanie połączenia na obu końcach pasa w tych samych parametrach (tj. długość połączenia, kąt szlifowania itp).


ETAPY:

Pierwszym etapem jest upewnienie się i sprawdzenie grubości pasa płaskiego. Przystępujemy do szlifowania połączenia na minimalnym wybraniu grubości pasa. Kolejnym etapem jest ustawienie za pomocą regulacji grubości wybrania przez szlifierkę. Każda z kresek na pokrętle odpowiada 0,1 mm grubości, a więc można w łatwy i dokładny sposób określić grubość wybrania. Podczas szlifowania pasa nie należy od razu wybierać całej grubości, tylko stopniowo co kilka dziesiętnych milimetra szlifować pas, aby zbytnio go nie przegrzać a tym samym nie zdeformować. Kolejna kontrola grubości. Dzięki kontroli grubości za pomocą suwmiarki wiemy że wystarczy w tym przypadku pokrętło ustawić o kolejne 4 kreski. Finalna grubość osiągnięta (zeszlifowany pas na obu końcach na grubość 2 mm, po nałożeniu na siebie i zgrzaniu da nam nominalną grubość pasa płaskiego 4 mm). Kolejnym etapem jest pomiar długości zeszlifowanego połączenia. Po odmierzeniu i ucięciu pasa, pamiętamy o dodaniu do długości pasa odmierzonej długości połączenia. Po tym etapie przystępujemy do ponownego szlifowania drugiego połączenia na tej samej zasadzie. Na koniec warto sprawdzić połączenie przed zgrzewaniem nakładając na siebie oba końce. Montujemy pasy płaskie w prasie i przygotowujemy je do zgrzewania. Przed kolejnymi czynnościami końce połączeń należy odtłuścić i oczyścić z ewentualnych zabrudzeń. Smarujemy połączenia dwu- składnikowym klejem. Smarujemy połączenia dwu- składnikowym klejem. Zgrzewamy pasy na prasie chłodzonej powietrzem według zaleceń producenta. Temperatura na górnej grzałce 105 st C, na dolnej grzałce 105 st C, czas wygrzewania 20 min. Po zakończonym etapie grzania i chłodzenia. Ostatnią czynnością jest oczyszczenie pasa z nadmiaru kleju oraz kontrola połączenia.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. WIĘCEJ

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

X